torsdag 19 november 2009

Konsten att vänta...

-Som student blir man bättre och bättre på att vänta.
Man väntar på tentor, man på csn-pengar, man väntar på helgen...

En grej jag lärt mig att vänta på idag är...klockan!

LÅng historia kort; bokningssystemet för vår tvättstuga är i vissa fall briljant och vissa fall åt helvete. Jag hade tvättid igår 19-23. Jag råkade komma ut till stugan 23.02, vilket resulterade i att jag int kom in i rummet där all tvätt fanns. Alltså skulle jag inte komma åt den förrän första tvättiden idag (07.00) Alltså fick jag snällt gå upp astidigt och gå ut till tvättstugan och vänta på den som skulle ha den på morgonen. Det trista var att personen inte behagade komma 07.00...inte heller 07.21...inte heller 07.36...inte heller 07.48. NE-NEJ! för den som bokat behagade inte dyka upp alls...som tur är så avbokas tiden om man inte varit inne i tvättstugan senast en timme efter påbörjad tid. Alltså kom jag in då och kunde hämta mina grejjer. Men fiiiifan vad trist det är att stå i en kall tvättstuga och rulla tummarna!

i övrigt; promenerar/springer i regnet, dricker kaffe på bolmens, går på praktikintervju, äter lunch med lina, går till skolan igen och försöker få rätsida på c-uppsatsen. Detta går dock mindre bra, då min handledare inte behagar svara på mitt mail. DAMNIT.

Dagens Ord;
FIASKO - "liten flaska, teknisk term vid italienska glasbruk innebärande att blåsningen misslyckas så att man får en liten päronformad glasklump i st. f. en flaska."

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar