tisdag 11 maj 2010

Försenad avgång.

Jag sitter faktiskt och knåpar ihop nästa krönika. Dock känner jag att jag kanske ska vara lite personlig då och då i min blogg (eller ja, jag tänker mig att de som faktiskt läser/gillar min krönika mer eller mindre blir tvungna att ta del av vad jag vill säga "i övrigt" när jag skriver det mellan krönikor).

Idag är det den 11e maj. Jag spanar i min gamla blogg (samt tittar i fotoarkivet på datorn) och konstaterar att för ett år sedan hade jag redan haft bikinipremiär med tanning, rest till wien och strosat i parker med shorts och t-shirt, och det var varmt nästan varje dag.
Man kan säga att det inte riktigt är så nu. Solen (värmen) lyser med sin frånvaro, det är svinkallt att sätta fötterna på sovrumsgolvet varje morgon, höstochvinterblåsten i Halmstad verkar ha ställts in på en längre prenumeration i år och vi ska inte ens tala om någon form av solbränna. Om man inte räknar med vårfräknarna. Ja, alltså jag har ju fräknar året om, men mer på den varmare delen av året (otippat). Att det nu varit minimalt med soltimmar har resulterat i att jag nästan ser ut som vanligt, fast smutsigare i ansiktet. (tack).

Siktet var inställt, jag hade fina planer för vår och sommar. Tänk bruna ben, blommig kjol, klackar, mysgrillningar, sena nätter utomhus med Halmstads finest.
Chicagobesök i två veckor i juni, lite extraklirr i kassan av att hyra ut lgh och dra till Stockholm hela Juli. Hitta ett soft jobb där "så man överlever" och kan hänga med alla gamla polare där.
Hm...Det enda av ovanstående som just nu ser ut att bli av är alltså Chicagoresan till bror. Om nu inte något askmoln ställer till det också.

Summan av det hela; Allt känns som en försenad avgång just nu, som att SJ tagit över mitt liv.
Ni kan hjälpa mig dock.
* Hitta hyresgäst Jun-Jul (även Aug om det önskas) i min fina 2a i Hstd
* Hitta jobb till mig i Sthlm (jag kan ju typ allt, som ni vet)

Jobbar ni på det, så lovar jag att jobba på solbränna och väder ( ja, jag kan dansa soldans OCH jag har Pohlmans telefonnummer)

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar