tisdag 2 februari 2010

Det var brevbäraren!

Gårdagen var en relativt bra måndag ändå.
Arbetade under dagen, direkt hem för obligatorisk fruktstund, sedan var det bara att bita i de 7,5 km och bollträningen som stod mellan mig, middag och soffan. Gick som en dans.
Matlådor blev det igen, nu bunkras det upp må jag säga.
Därefter hände inte så mkt, mest betalade jag lite räkningar och så.

Då hittade jag ett roligt brev, från posten till "boende på östergård". POsten ville uppmärksamma oss som äger fastighet på östergård att många brevbärare klagat på våra brevinkast. De är "för tröga"(andra klagomål kan gälla att de är "för låga/för höga"). Det är tydligen alltså för svårt att få in breven i själva springan. Detta försämrar kraftigt brevbörarnas arbetsmiljö. Detta måste åtgärdas snarast. ANNARS! Jag förstår själva problemet (egentligen) men, jag har svårt att se vad jag ska göra åt saken. Tror ni jag måste köpa olja och smörja mitt stackars inkast? ska jag sätta upp en brevlåda i trapphuset? Och framförallt, kan denna tröghet i inkastet vara anledningen att posten i halmstad ibland "tappar bort" min post, och sedan inte vill kännas vid att de gjort det?

Lite dagens ord då:
FUSTIS - knölpåk.
FYLAX - väktare, ofta namn på hundar. (jag känner INGEN hund som heter Fylax)
FYSILJERA - skjuta en dödsdömd.


Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar