onsdag 15 december 2010

Bara lite till...

Jag har nog någon form av mani.

Idag tänkte jag att jag "bara skulle dammsuga av lägenheten lite" sådär inför julledighet osv.
Mitt problem vid städning är att jag är totalt inkapabel att "bara göra lite".
När jag väl börjat göra en sak får jag panik om jag lämnar resten till senare tillfällen, för i mina ögon så ser det då ÄNNU skitigare ut än när jag inte städat alls. Rent golv + oavtorkade ytor = mardröm.

Jag antar att det här är vanligt bland många, så jag är inte alltför orolig. Men det liksom förstör tidsplaneringen rätt ofta, speciellt som jag inte KAN förmå att lära mig att jag verkligen aldrig kommer klara av att "bara dammsuga lite".

Idag; dammsög hela lägenheten, men då såg jag någon mystisk fläck vid matbordet, så jag var tvungen att moppa. Innan jag moppar dammtorkar jag alltid alla ytor, alltså var det ett till måste. När jag hade moppat överallt utom i badrummet klev jag in där. Då inser jag att det är lönlöst att moppa rent golvet där om jag inte skrubbar lite kakel, torkar av det rostfria... och sedan... ja ni fattar.

Jag är så hopplös. Det är hursomhelst tur att jag städar av köket så ofta som jag gör, för annars hade jag inte skrivit det här förrän om någon timme. Suck.
Vi behöver ju inte låtsas om att ni är tokintresserade av ämnet "Klara städar", men inlägget är mer än fingervisare för min karaktär tror jag.


Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar