torsdag 11 april 2013

Vem vaaa `re?!?

Jag klargör från början... Ja, jag har varit sämst av alla någonsin på att uppdatera.


Vidare, så kan de som läser som kräks på fotboll och allt kring detta underbara fenomen sluta göra sig besvär, detta kommer till störst del handla om fotboll (men kanske även journalistik, civilkurage, oförklarlig kärlek och "folkkultur").


det handlar inte om ETT lag längre...

Jag är, som många som läser vet, en hängiven supporter til ett visst fotbollslag. I det här fallet spelar just min hängivenhet och vilken klubb mitt hjärta vilar i mindre roll. Idag vill jag prata (eller ja, skriva) om supporterskapet och vikten av att vara/känna sig hörd som supporter.

Som hängiven supporter (oavsett klubb, idrott och inte minst storleken på förening) är man en person som följer, rannsakar, gråter med- och om man har tur firar med sitt lag/sin idol utan hämningar och oftast förutsättningslöst.

Man är ibland inte en vettig person eller ens jämförbar med vem man är på jobbet. Man kanske skriker fulare ord än man någonsin gjort tidigare, man kanske gråter över vad en man med en visselpipa visar med handen. Men man är en människa... En tänkande, reagerande och (förhoppningsvis något sånär) uppfostrad människa. Eller?

Det spelar för mig ingen roll vilken klubb detta i slutändan drabbar, dock tycker jag fenomenet är viktigt.
VI KASTAR INTE IN SAKER. gäller alla som gillar fotboll, de som bara går på match ibland och ev. hans familj. Jag har några Dif- vänner, de fattar...de vet att jag i det här läget lider med dem och att idioter sabbade deras sista hemmapremiär .

VI måste tydligen lösa det här, vi måste vara vakter mitt i vårt eget vansinne?


Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar