måndag 28 juni 2010

varenda gång du är saknad...

så värker det på precis det där stället i ryggslutet. Så sa min mormor.

Jag har varit borta ett tag nu. först reste jag hem till stockholm med så mycket packning att jag knappt kunde stå på perrongen, men hem kom jag. sedan har det varit sthlm - newark-chicago o´hare - newark-arlanda-hälsingland-agön-sthlm.

Mycket resa, som ni ser. lite dator. That´s why.

Jag har haft det underbart. bara det att få se bror igen är ju alltid så fint, och svärgerskan med såklart. Och Chicago är en vacker stad. USA är dock ett jobbigt land att resa i/genom. Saker man får ta antar jag.

Agön är ju alltid fantastiskt, nog med det.

Sedan kommer man hem, kramar syster hejdå och får reparationsångest (eller kanske separations?) Man kväver det med en bra bordaux från 04 med mamma på kommandobryggan och målar naglarna med färgen som heter Bella´s choice och lyssnar på "Vilja bli". Sedan ställer man klockan för att gå upp och tvätta/packa upp, putsa fönster och göra ärenden. Vardag...


Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar