torsdag 17 december 2009

Don efter person

Kom aldrig och säg att jag inte är "en riktig sthlmare" p.g.a. min dialekt, eller för det faktum att jag inte är drygare än alla andra 08:0r du känner, eller för att jag inte vet något om omvärlden (resten av Sverige) ja, det senare är ju inte sant...menmen

Jag blir som förbytt när jag får komma hem igen. Och jag gillar det.

Jag saknar Halmstad i den stund som planets hjul lämnar marken, MEN "I sthlm är jag född....där har jag min familj ( i många bemärkelser)"

Jag kommer fortfarande få tindrande ögon när jag ser Taxi Sthlm-bilar, lokalnyheterna sthlm, ellaparksv., osv. They can´t take that away from me. Och inte är det oupskattat att få en passions-cheescake från Djursholms delikatesser serverad med ett glas bra rött och avnjuten med världens bästa Luddly. Den här julen tar sig :)

Dagens Ord; "FURIE rasande kvinna, efter de grekiska halvgudinnorna Tisifone, Alekto och Megaira, vilka i underjorden förföljde och hämnades på dem som utgjutit frändeblod."

Over and Out

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar